NOTA: Esta oferta laboral proviene de la "Comunidad Laboral" Trabajando.com

Senior Campaign Measurement and Forecasting Analyst

- Servicios Financieros

Position at a Glance
This position is within the existing Customer Insights & Data Analytics team in Evalueserve Chile, supporting a leading US retail bank’s marketing organization.
The role will support the client’s Marketing Measurement team and could be responsible for:
• Partnering with marketing managers during campaign planning.
• Designing campaign measurement plans relevant to the learning agenda of each campaign, drawing on knowledge of digital and traditional marketing channels, statistics, and available data sources.
• Tracking campaign sales, analyzing the quality of new customer relationships, and interpreting results.
• Measuring the profitability of marketing campaigns, and working with financial analysts to tie the results to forecasts in the business case.
• Ensuring integrity of analyses through rigorous attention to detail and validation of data, including adherence to all regulatory, privacy, compliance, and security procedures.
• Understanding the specific and tangible benefits of how analytic efforts support the business line, while being able to fully understand business objectives and underlying drivers.
• Communicating findings to a diverse audience in order to share learning and improve future campaigns.
• Leading projects to develop new metrics, reports and processes.
• Marketing campaign forecasting ¬– partnering with the Risk and Finance teams to develop detailed campaign forecasts used to drive optimization.
• Contributing to operational excellence by sharing knowledge and adhering to the quality standards and best practices of Evalueserve.
• Participating in Evalueserve initiatives related to Mind + Machine projects, innovation, training and development.

Analista
Senior Campaign Measurement and Forecasting Analyst (Financiera)

País de la oferta: CHILE
Ubicación en el extranjero: Viña del Mar
Admite solicitudes de personas con discapacidad

Experiencia Laboral Al menos 5 años
Estudios mínimos Nivel Profesional
Carreras 1. Estadísticas
2. Ingeniería Civil Matemática
3. Ingeniería en Estadística
4. Ingeniería Matemáticas
5. Matemática
Requisitos mínimos Required Qualifications
• Bachelor’s/Master’s degree, preferably in programs such as mathematics, statistics, engineering, economics or computer sciences, with at least 5 years of relevant experience in analytics.
• Excellent communication skills in English.
• Demonstrated fluency in analytical SQL and/or SAS programming.
• Knowledge of financial concepts and basic statistical concepts.
• Competence in Microsoft Excel, Word and Power Point.
• Strong problem solving and analytical skills with high attention to detail and accuracy, as well as the ability to work under pressure in order to meet deadlines.
• Experience synthesizing analysis results, and creating actionable strategies and recommendations for a senior audience.
• Ability to communicate complex analytic results clearly and concisely.
• Strong, independent organizational, multi-tasking, and prioritizing skills.
• Collaboration and communication expertise, building strong partnerships with peers, stakeholders, and business partners.

Preferred Qualifications
• Teradata SQL and/or SAS Macros.
• Experience in direct response marketing analytics such as Direct Mail and Email
• Proficient in Tableau and other BI tools
• Background in retail financial products, ideally credit cards
• Experience with cross-channel measurement (both online and offline)
Idiomas Inglés ( Lectura: Nivel avanzado / Escritura: Nivel avanzado / Conversación: Nivel avanzado )

Tipo de contrato Termino Indefinido
Duración Indefinite
Fecha Publicación 14 ago 2018
Fecha finalización 13 sep 2018

Cómo le parece nuestro Portal de Trabajo UCM?

regístrese en nuestro Portal de Empleo

¡registrarse en nuestro Portal de Empleo UCM es muy sencillo! A continuación encontrará los pasos a seguir para que pueda hacerlo más fácilmente.

Implementar nuestro Portal de Empleo es muy sencillo.

los invitamos para que se registren en nuestro Portal de Empleo

regístrese en nuestro Portal de Empleo

Implementar nuestro Portal de Empleo es muy sencillo.

los invitamos para que se registren en nuestro Portal de Empleo

Vinculado a la red de prestadores del Servicio Público de Empleo. Autorizado por la resolución 000534 del 07 de Julio de 2017